Sunday 14 April 2013

2 Track in 1 Trip




Destinasi          : Kuala Rompin - Leban Chondong - Selendang - Kuala Rompin
Tarikh                : 13 April  2013
Jarak Kayuhan   :  85 km
Waktu Bertolak :   7.30 pagi
Top Speed        :   52.1 km/perhour 
Average Speed  :  21.23km/perhour
Jumlah Hentian   : 2 kali 
Sebab Hentian   :  Buang air dan Tunggu Haidir di Petronas Bandar Pontian
Riderz               :  TK Rompin, Saufi, Mizi TGCC, Ijat, Haidir dan Kak Nor 
Marshal             : Pa'e




Kayuhan kali ini agak istimewa, saufi dan aku telah merancang kayuhan separa jauh bagi memberi laluan kepada ramai RCCrian untuk join. Sejak akhir-akhir ini aku banyak melancarkan trip kayuhan jarak jauh (100km ke atas) di dapati ramai RCCrian seakan-akan takut untuk menyertainya. So bagi mengelakan terjadinya pekara sebegini, kami merancang kayuhan yang mana RCCrian boleh memilih track mana yang mereka hendak ikut. Projek pertama ini kami telah memilih laluan ke Leban Chondong dan berpatah balik menuju Selendang dan berakhir di Kuala Rompin. Jadi RCCrian boleh memilih antara ke Leban Chondong atau Selendang mahupun kedua-duanya sekali.

Kami cuba mengatasi masalah sebelum ini, dengan kehadiran seorang guru kedalam RCC, beliau berjaya mendisplinkan kami. Beliau yang dimaksudkan adalah Cikgu Ros Yang Main Bola. Beliau berjaya meyakinkan kami untuk memulakan Flagg OFF tepat jam 7.30 pagi. Antara RCCrian yang berjaya membuat kayuhan penuh adalah Saufi, Mizi, Ijat, Azri dan aku, manakala Kak Nor memilih track Leban Chondong manakala Haidir memilih Track Selendang. Sebenarnya Haidir baru abis bertugas di balai, namun dengan semagat kesukanan dan setiakawan beliau ingin turut menyertai kayuhan ini walaupun tidak secara penuh.




Sebenarnya untuk kayuhan ini, aku cuba menilai prestasi kayuhan RCCrian terutama mereka-mereka yang akan ke KCR2013. Dari pemerhatian ini Insyaallah dapatlah aku cuba merangka strategi untuk memastikan semua RCCrian dapat menamatkan KCR2013 dengan jayanya. Sebelum ini aku telah ada chemistry kayuhan dengan Saufi dan Tuan Wadi, kali ini aku cuba dapatkan keserasian bersama Ijat. Ternyata walaupun ini kali pertama kami bersama-sama membuat kayuhan jarak jauh secara bersama, beliau dapat menyesuaikan dgn strategi yang telah diatur. Insyaallah kami berempat akan cuba kemaskan kekuatan fizikal dan mental kami sebelum bulan 5 untuk membuat satu strategi yang betul-betul berkesan agar sasaran tambahan di KCR tercapai.

Berbalik kepada kayuhan ini, Tuan Wadi tidak dapat menyertai kerana sibuk dengan tugas, al-maklumlah PRU menjelang tiba, manakalan Imran MBB mempunyai urusan keluarga. Kayuhan kali ini berjalan dengan lancar, cuma kami berehat terlalu lama di Petronas dalam Bandar sebelum meneruskan kayuhan. Macam biasala bila pergi ke Selendang, seakan tidak lengkap kayuhan kami jika tidak singgah di kedai Roti Canai Simpang Sepayang. 

Untuk kayuhan kali ini juga kami telah menggunkan aplikasi STRAVA sebagai bantuan kami untuk mengukur prestasi kayuhan dan merekod segala aktivti kayuhan RCC. 

Selepas ini mungkin kita boleh membuat kayuhan jarak jauh kembali, tapi rasanya lebih baik kita tumpukan latihan HIGH PACE INTENSITY setiap petang terlebih dahulu kerana ingin memberi laluan kepada PRU. Biarlah demam PRU melanda RCC juga. Lagipun 95 percent RCCrian dah boleh mengundi. Laksanakan tanggungjawab anda sebagai Rakyat Malaysia. Pilih dengan tepat demi kekarmonian bersama.

Sampai sini coretan ku kali ini.. Bui Bui..

TK Rompin


1 comment:

  1. Salam,

    korang tak ada ambik budak2 sekolah ke, kalau ada nak jugak aku masukkan anak aku dalam kelab ni, tapi anak aku perempuan. Bagus jugak kalau ada kelab untuk xtvt budak2 di Kuala Rompin ni.

    ReplyDelete