Wednesday 24 October 2012

The Begining...

RCC dianggotai sekumpulan rakan-rakan yang mempunyai hobi dan minat yang sama. Kami terdiri dari segenap lapisan masyarakat. Lingkungan umur adalah dari seawal 10 tahun sehinggalah 55 tahun. Mereka ini semua terdiri dari pelajar, penjawat awam, pekerja swasta dan juga orang kebanyakkan.

Walaupun nama penuh untuk RCC ini adalah Rompin Cylcist Club, ianya bukanlah sebuah kelab yang mempunyai struktur orginasasi yang tersusun. RCC tidak mempunyai sebarang jawatan seperti pengerusi, s/u, bendahari mahupun ajk. Kami hanyalah sekumpulan lelaki yang hanya berkumpul dalam sesuatu masa dan melakukan aktiviti yang sama.

Secara rasminya, walaupun ianya sememangnya TIDAK RASMI(UNOFFICIAL), RCC dipersetujui diwujudkan pada 23 Oktober 2012 iaitu ketika "ngeteh" di Kedai Johan di Bandar Rompin ini. Ketika itu salah seorang rakan RCC membawa kertas kerja untuk Program Kayuhan Santai yang jaraknya sejauh 48km, bagi menampakkan gahnya program ini, nama RCC pun dipersetujui. Sekali lagi diingatkan, RCC bukanlah sebuah KELAB yang RASMI. Mungkin boleh diistilahkan sebagai DOWNSTREAM club.

Dengan wujudnya RCC ini, kami berharap mampu menarik minat lagi ramai masyarakat di Rompin ini untuk menyertai sukan berbasikal. Jikalau setiap petang penduduk di Rompin ini ada ternampak sekumpulan cyclist yang lalu di kawasan anda, jangan segan silu untuk join bersama-sama. Sememangnya kayuhan beramai-ramai sebegini mampu memberi keseronokan dan kepuasan dalam bersukan.



No comments:

Post a Comment